Ben Kimim?

Erasmus meraklısı, gençlik derneklerinde erasmus+ projeleriyle ilgili çalışmalar yapıp projeler yazıp çizen, sizlere yardım için burada olan biri..

3 Mart 2016 Perşembe

Lehçe Dersleri - 2

Bir Lehçe dersleriyle tekrar merhabaa!!

Hiç kimseden konuyla ilgili geri dönüt almasamda, motivasyonumu yitirmeden, bir gün birine yardımcı olur elbet düşüncesiyle yazmaya devam ediyorum..

Bugün daha öncede bahsettiğim gibi; tanışma ve kendimizden bahsetme konularına değineceğim. Selamlaşmayı bir önceki konumda anlattığım için selamlaşma faslını geçeceğim. Belki bu vesileyle 1. konuya geri dönüp azıcık tekrar yaparsınız :)

Jak masz na imię?(yak maş na imie) = Adın ne?
Jak pan ma na imię?(Yak pan ma na imie) = Adınız nedir?(erkekler için)
Jak pani ma na imię?(yak pani ma na imie) = Adınız nedir?(kadınlar için)
Mam na imię ....(mam na imie...) = Benim adım .....

Skąd jesteś?(skoud yesteş) = Nerelisin?
Skąd pan pochodzi(skoud pan pohoci) = Nerelisiniz?(erkekler için)
Skąd pani pochodzi(skoud pani pohoci) = Nerelisiniz?(kadınlar için)

Jestem Turkiem(yestem turkyem) =  Türküm(erkekler için)
Jestem Turczynką(yestem turçınkon) = Türküm(kadınlar için)


Ile masz lat?(ile maş lat) = Kaç yaşındasın?
Ile ma pan lat?(ile ma pan lat) = Kaç yaşındasınız?(erkekler için)
Ile ma pani lat?(ile ma pani lat) = Kaç yaşındasınız?(kadınlar için)
Mam .... lat(mam ... lat) = .... yaşındayım

Miło mi było pana poznać(miwo mi bıwo pana poznaç) = Tanıştığımıza sevindim(erkekler için)
Miło mi było panią poznać(miwo mi bıwo panyou poznaç) = Tanıştığımıza sevindim(kadınlar için)
Mnie również(mnie ruvniej) = Bende

Jaki masz praca?(yaki maş pratsa) = İşiniz nedir?
Jaka jest pana praca?(yaka yest pana pratsa) = İşiniz nedir?(erkekler için)
Jaka jest pani praca?(yaka yest pani pratsa) = İşiniz nedir?(kadınlar için)
Jestem student(yestem sutudent) = Öğrenciyim(erkekler için)
Jestem studentem(yestem sutudentem) = Öğrenciyim(kadınlar için)




2 yorum:

  1. Bu gönderilerin benim için çok faydalı olacağını düşünüyorum :) Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler! Birilerine yardimci olabiliyorsak ne guzel :) istediginiz konu anlatimi oldugu takdirde yazmaniz yeterlidir :)

      Tesekkurler bu guzel yorumunuz icin

      Sil

About Me

erasmuscuyuz@gmail.com

Popular Posts

Designed ByBlogger Templates